Consultanţă în marketing
Firme puternic dezvoltate sau cele care se confruntă cu probleme serioase necesită sprijinul unor specialişti experimentaţi, cu o pregatire teoretică aprofundată.
Rolul unui consultant de marketing este în primul rând să ofere cunoştinţele specifice în sprijinul clientului:
- să analizeze situaţia pe piaţă a firmei şi să ofere o diagnoza corectă
- să propună un pachet optim de soluţii la problemele apărute
- să elaboreze un plan strategic de marketing
- să ofere sprijinul pentru implementare
Baza activităţilor comerciale şi de marketing sunt planul de marketing şi strategia de comunicare, care asigură planificare, implementare şi control.
Aceste servicii trebuie completate de consultanţa în marketing şi publicitate, care ajută clientul să-şi dezvolte imaginea dorită pentru firma şi mărcile ei, să obţină o poziţie puternică pe piaţă prin implementarea unei politici comerciale viabile.
Planurile de afaceri sunt printre cele mai utile instrumente pentru managementul unei companii, atât în legatura cu mediul intern, cât si cu cel extern, în vederea obtinerii unor finanţări din credite sau alte surse.